woensdag, november 22, 2006

vakantiekriebels

Als ik dat treurige weer buiten zie dan kriebelt het weer om naar een of ander warm oord te gaan. Eigenlijk was ik van plan naar Cambodja of Vietnam te gaan. Ik wilde eind januari 2007 op reis. Helaas hebben de meeste organisaties nog slechts een gering aantal boekingen ontvangen en lijkt het mij niet waarschijnlijk dat ze het minimumaantal reizigers zullen halen. Een aantal andere organisaties hebben wel het vereiste minimumaantal maar hebben, qua leeftijd, behoorlijk oude reizigersgroepen. Ik wil nog niet op stap met allemaal 50+ ers. Dus wat dan? Ik begon dus na te denken over een vakantie in een latere periode.

Een paar jaar geleden zou ik met een vriendin op vakantie gaan naar Soedan. Helaas liep ik een zweepslag op, waardoor ik die vakantie moest annuleren. Zij ging dus alleen en heeft me jarenlang lekker gemaakt met al die mooie verhalen over het duiken in Soedan. Dit najaar kwam er een nieuw schip in de vaart, de Royal Evolution, welke vanaf Marsa Alam naar Soedan vaart. Onderweg kun je dan ook nog duiken bij, bijvoorbeeld, de St.John's. De route die zij varen met dat schip duurt 14 dagen. Helaas is de reis vrij prijzig, maar dat heeft mij toch niet verhinderd om die reis te boeken. Ik ga dus in april 2007 naar Soedan! Dat is de tijd waarin de meeste hamerhaaien in die regio worden gesignaleerd. En nu maar hopen dat ik daar goede foto's van zal kunnen maken. Ik verheug me erg op de reis. Ik verwacht morgen of overmorgen de bevestiging van de boeking te krijgen van het reisbureau. Yippie! ik heb hier veel zin in!!

Geen opmerkingen: