zondag, november 12, 2006

Duikhistorie

Zoals ik in mijn eerste post al schreef, heb ik onlangs mijn 1000e duik gemaakt. Goed moment om eens terug te kijken. Dus even wat statistieken. Ik heb ondertussen al heel wat duikvakanties gemaakt. Ik heb eens gekeken in welke landen en hoeveel duiken ik daar gemaakt heb:
Belgie 1
Duitsland 2
Cuba 3
Mocambique 12
Malediven 14
Filippijnen 23
Indonesie 25
Thailand 25
NL Antillen 58
Egypte 79
De rest heb ik uiteraard in Nederland gemaakt. Daarnaast heb ik nog 12 Noordzeeduiken gemaakt. Er zijn natuurlijk ook een paar buddy's die eruit schieten. Ik ben begonnen met duiken met een van de oprichters van de Internet Duik Clup. Met hem heb ik nu al 354 duiken gemaakt. Hij is dus zonder enige twijfel degene met wie ik het meeste gedoken heb. De rest volgt op gepaste afstand...;-)

Gemiddeld hebben mijn duiken 51 minuten geduurd en dook ik op een gemiddelde diepte van 13,6 meter. De langste duik was in de Tijningenplas en duurde 130 minuten. De korste duik was in de Lithse Ham en duurde slechts 5 minuten. Tot slot de diepste duik..... Maksour in Egypte. Daar ben ik op 41,1 meter geweest.

Zo langzamerhand is dit toch een mooie lijst geworden. Er zijn echter nog zat dingen die ik onder water tegen wil komen, want ik heb nog lang niet alles gezien! Die walvishaai bijvoorbeeld.... die ontwijkt mij steeds. Hennie Huisman ziet zo'n dier tijdens de openwatercursus en durft het water niet in.....hoe is het mogelijk!!..... en ik doe al 10 jaar mijn best om zo'n haai tegen te komen en het lukt me maar niet. Ben benieuwd of ik hem in 2007 zal tegenkomen. Ik hoop het!

1 opmerking:

Anoniem zei

Misschien moet je nog een statistiek opnemen over het aantal natte duiken/droge duiken/droge duiken die toch nat waren.....

Gr,
Leon
ps je teller werkt!