zondag, november 05, 2006

hangmosselculturen




Wel eens gedoken in een hangmosselcultuur? Afgelopen zaterdag (m.a.w.: gisteren) hebben we met drie duikers een duik gemaakt in een hangmosselcultuur. Met toestemming van de eigenaar uiteraard. Het was laag water dus het was een ondiepe duik. Bovenwater heb je een plankier met drijvers waaraan lange touwen hangen met mosselen. Van te voren waren we lekker gemaakt met foto's van grote vissen die smulden van die mosselen. Dus we waren te water gegaan met het idee dat we nu kanjers van vissen te zien zouden krijgen. Helaas. De enige die zo'n grote vis gezien zou hebben was de verteller van dat verhaal. Ja, ja, toeval....??? Mwa, ik heb er zo mijn gedachten over ;-)
Helaas moest ik al na 26 minuten het water uit, omdat mijn droogpak lekte. Als tweede kwam Frank het water uit en als laatste onze natduiker Leon, onze bikkel.... Helaas was dit voorlopig de laatste duik met Frank. Hij gaat een tijdje overzee wonen. Dus ik zal niet meer zo vaak een Zeelandweekend kunnen plannen. Jammer, zal ik hem toch eens in het buitenland moeten opzoeken. Oh, wat erg...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Erwin,

Het waren juist GEEN mosselbanken maar hangmosselcultuur.

De bewuste mosselbanken vind je bijvoorbeeld in de buurt van de Zeelandbrug.

Gr,
Leon
http://blogger.xs4all.nl/ljoosse

Erwin zei

bedankt voor het commentaar. Hier blijkt maar weer uit dat ik geen visser ben ;-)