vrijdag, mei 11, 2007

Qita el Banna

Tijdens de briefing werd verteld dat we langs een muur zouden duiken. Aangezien we hier goede kans maakten op hamerhaaien en ander groot vee werd ons aangeraden om goed "ins blaue hinein' te kijken. We werden met de zodiac naar het vertrekpunt gebracht. Daar aangekomen zakten we af naar 26 m. Op een gegeven moment kwamen we in een stroming terecht waar we tegenin moesten. Mijn buddy (iemand die ik op de boot had leren kennen en mijn kamergenoot was) was, zoals gebruikelijk voor hem, een paar meter onder mij en keek ijverig naar het rif. Er waren hele grote tonijnen in de buurt. Die kwamen lekker dichtbij zodat ik ze goed kon bekijken. Toen we in de buurt van een richel kwamen, kwamen twee grote hamerhaaien op mij af. Ik heb daar een paar redelijke foto's van kunnen maken, maar helaas wel te blauw. Jammer genoeg bleven ze toch net te ver weg voor een goede foto van dichtbij. Toen we bij de boot terugkwamen maakten we de gebruikelijke veiligheidsstop en dobberden nog een tijdje in de buurt van het schip rond. Het rif was erg mooi. Er zat veel leven op. Helaas vertelde mijn buddy, toen we terug waren aan boord van het schip, dat hij de grote tonijnen (die vlak bij hem waren geweest en om hem heen hadden gezwommen) niet had gezien! Tja, hij keek dan ook de meeste tijd naar het rif. Achteraf bleek dus dat we met een andere instelling het water in waren gegaan. Ik keek met name naar grote passerende vis en hij keek naar het rif voor het kleine spul. Aangezien ik toch niet zo happy was met hem als buddy heb ik de meeste duiken die daarna nog gemaakt werden gemaakt met een Engelse fotograaf. Dat was de langzaamste duiker van alle gasten.
 
Grappig nog om te vermelden dat mijn kamergenoot vond dat ik erg snel dook, maar dat ik geen enkele moeite had om de duiken daarna bij die Engelsman te blijven. Die haalde mij af en toe nog in..... Tja, als je besluit op klein spul te letten, terwijl bij de briefing wordt gezocht dat het bij deze stek met name om het grote spul gaat, kan dat leiden tot wat irritatie en miscommunicatie onder water.
 

Geen opmerkingen: