zondag, mei 13, 2007

Angarosh




Angarosh betekent: de moeder van alle haaien. Dat beloofd dus wat! Als je aan komt varen zie je een klein eiland. Je kunt er moeilijk opkomen, maar een van de gasten heeft het toch gedaan. Hier worden soms grote scholen hamerhaaien gezien, maar ja, het blijven wilde dieren dus het is niet gegarandeerd dat je ze te zien krijgt. Ik heb twee duiken bij Angarosh gemaakt, maar helaas geen grote school hamerhaaien. Wel een enkele gezien, maar een grote school zou leuk geweest zijn. Desondanks heb ik hier twee leuke duiken gemaakt. Bij beide duiken heb ik een schildpad gezien. Helaas gaat die geen zin op de foto te gaan. Hij zat op de bovenkant van het rif. Toen hij in de gaten had dat ik naderbij sloop en dat ik een foto wilde maken dacht hij "I have a bad hair day" en vertrok als de wiedeweerga. Toch ook een barracuda gezien bij een poetsstation. Blijft leuk. Ik probeer altijd wat leuke foto's te maken van vissen bij poetsstations. Helaas lukt het vaak niet. Deze vakantie is het wel af en toe gelukt. Ik heb bijvoorbeeld een foto van een potato cod met een poetsgarnaal in z'n bek. Helaas worden foto's vaak blauw doordat je in Soedan vaak op een gemiddelde diepte van zo'n 25 meter duikt. Dan verlies je veel licht.


Geen opmerkingen: