donderdag, mei 17, 2007

Merlo Reef

Na Angarosh gingen we naar Merlo reef. Het wordt bijna saai.... maar ook hier zouden we weer kans hebben op hamerhaaien. En ja hoor, we zagen inderdaad hamerhaaien. Ik zat zelf op 26 meter en die hamerhaaien zaten veel dieper, maar het telt! Het was een behoorlijke school. Het is een mooi en groot rif. De duik die wij maakten was gericht op de pinnacle. Tussen de pinnacle en het rif kan het flink stromen, maar dat viel tijdens deze duik mee. Ik ging vanaf 26 m in cirkels omhoog langs de pinnacle. In het begin leek het qua leven niet zo heel erg bijzonder, alhoewel er wel veel leven op de pinnacle zat, maar opeens zie je dan een ""gathering"van 6 pyjamanaaktslakken. Da's best bijzonder. Aan de bovenkant van de pinnacle stond behoorlijk wat deining. Nadat ik daar een veiligheidsstop had gemaakt kreeg ik het turtle-signaal. Ik ging kijken en zag dat een aantal duikers van de groep verzameld waren en naar een schildpad keken. Dus toch maar weer iets afgezakt, naar 9 m, en wat foto's van die schildpad gemaakt. Het was een geweldig dier! Hij was lekker van het koraal aan het smikkelen en liet zich niet door ons storen. Eet smakelijk! Dit was een van de redenen om de dvd van deze vakantie te kopen.
 
Bij de tweede duik op Merlo had ik met een van de gidsen, Hisham, afgesproken dat hij de dolphin rebreather zou demonstreren. Dat deed hij dus. Ik zou op Abington reef en de volgende dag op Shaab Shina'ab met de rebreather gaan duiken. Daarover later meer.

Geen opmerkingen: