donderdag, december 28, 2006

Tijningenplas

Nadat ik mijn DUI terugontvangen had en die op 17-12-06 meteen bij de eerste de beste duik nog steeds lek bleek te zijn, heb ik toch nog maar een tweede duik ingepland met dat lekke pak. Een van mijn vaste buddy's gaat half januari een wereldreis van 12 weken maken en het leek me leuk om nog even een duik met hem te maken. We kozen daarvoor de Tijningenplas. Dit is een plas waarbij het zicht niet altijd optimaal is, maar het onderwaterlandschap is wel leuk. Ook zit er vaak vis. Toen we elkaar bij de Tijningenplas zagen hebben we uiteraard eerst een tijdje staan bijkletsen. Uiteindelijk is het er toch nog van gekomen om te gaan duiken. We planden de duik op 40 minuten. We daalden al gauw af naar 13 meter. Ik had mijn onderwaterhuis met flitser, maar zonder camera, meegenomen. Ik wilde testen of hij goed waterdicht bleef. We kwamen onder water een platform tegen, een school kleine visjes en nog de nodige kleiwanden. Na 16 minuten gaf ik aan dat ik wilde omkeren. Ik begon al nattigheid te voelen....:-(
 
Uiteindelijk hebben we na 34 minuten de duik beeindigd. Bij de auto aangekomen heb ik meteen het pak opengemaakt en zag ik dat mijn t-shirt, dat ik onder mijn onderpak aan had, achter de rits en rechtsmidden op de borst helemaal nat was. Aangezien mijn buddy de seals en sluiting van mijn pak had gechecked kon het daar dus zeker niet aan liggen. Dus moet dat "nat"pak maar weer in reparatie. Ik ga dat pak morgenavond maar eens even afgeven bij mijn leverancier. Wie weet komt het moment nog eens dat ik een droge duik in mijn DUI kan maken....
 
Het ziet er helaas naar uit dat ik de Nieuwjaarsduik van club, op 15 januari 2007, niet zal kunnen meemaken. Ik denk dat ik mijn pak dan nog niet terugontvangen heb. Balen!
 
 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Na 34 minuten voelde je al nattigheid.... dat is wel een droge opmerking....

Gr,
Leon

ps ik blijf je belevenissen volgen! Want mijn volgende pak zou ook wel eens een DUI kunnen zijn.

Erwin zei

Oei, jij durft! Ben je al toe aan een nieuw pak?
groettuh,
Erwin