zondag, december 17, 2006

Koning Winterduik

Vanmorgen staat de Koning Winterduik 2007 op het programma. Da's zo langzamerhand een clubtraditie geworden. Voor mij wordt het een testduik voor mijn camera en mijn droogpak, blijft ie droog of niet?..
Bij aankomst op de Groene Heuvels besluiten we uit te wijken naar parkeerplaats A, omdat C een zooitje is door de bouwactiviteiten van het duikcentrum dat daar gerealiseerd gaat worden. Er zijn meer clubsupporters dan clubduikers langs de waterkant. Drie tegen twee... Mijn buddy en ik kleden ons vol goede moed aan en lopen naar de waterkant waar iedereen poseert voor de clubfoto. Een van de clubleden heeft een statief neergezet, oh ja ik kan nog net zien dat er een zilver dingetje bovenop gemonteerd zit, en maakt wat groepsfoto's. Vervolgens gaan de enige twee duikers het water in voor de duik.

Mwa, de duik was niet zo spectaculair. De begroeiing is er uiteraard niet meer. Wel wat stenen gezien en.....dat was wel indrukwekkend.... een hele grote modderkruiper....;-) met een fles op de rug, die ons tegemoet kwam kruipen...... Het zicht was prima en ik maakte was testfoto's met de camera. Helaas kon ik de externe flits niet gebruiken. De connector van de kabel zat in een te ruim gat van het klitteband gemonteerd. Dat moet ik dus veranderen. Hoe strakker in een gat, hoe beter.... kan ie er niet zo makkelijk uitschieten. Na 42 minuten beeindigden we de duik en troffen we de supporters aan in een warme auto.

Tijdens het omkleden bleek dat de tweede test, mijn blijftmijndroogpakdroogtest, helaas was mislukt. Weliswaar was mijn linkermouw nu wel droog gebleven, maar de hele borst en buik waren kletsnat. Balen! Ik zou zo langzamerhand toch het liefst "doei" tegen m'n DUI zeggen. Mijn buddy had al lang niet gedoken en dat was te merken aan het omkleden ;-). De supporters hadden nogal wat commentaar op mijn buddy. Ik was al klaar met omkleden en hij had toch wat meer tijd nodig. Maar dat gun je zo'n buddy uiteraard. Hij is wel een echte bikkel, want hij duikt in de winter door. Die supporters niet... kunnen ze nog een voorbeeld aan nemen. Nadat hij klaar was sprongen we in de auto's om naar de McDonalds te rijden voor de traditionele warme clubchocolademelk. Die was weer lekker! De frites die ik erbij bestelde niet. Ik kreeg nog de oude meuk van vorig jaar... De anderen kregen verse frites, omdat ik die oude rommel had gekocht.... tja... vaste klanten worden blijkbaar altijd beter geholpen dan incidentele klanten...
:-o

Bij thuiskomst bleken de foto's was tegen te vallen. Flitslicht was niet zo goed en de bovenwaterfoto's lieten een watervlek op de lens zien. Thuis bleken er ook wat waterdruppels in het onderwaterhuis te zitten. Hmmmm..... volgende keer toch maar eens zonder camera in het onderwaterhuis duiken. Al met al was de duikdag wel geslaagd want ik kon het e.e.a. testen, alleen jammer dat de tests niet volledig geslaagd waren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi Erwin,

het was een leuke duik ondanks wat ongemakkelijkheden. en tja dat tempo he. rust en kalm blijven was het parool voor vandaag.
succes met het pak en tot vrijdag
Jacques

Anoniem zei

Een wijze raad:

Koop vooral geen DUI OW huis!