maandag, december 17, 2007

Delhi

Na aankomst in Delhi werden we naar het hotel gebracht. Ik hield het daar al gauw voor gezien, want ik wilde geld halen en het straatleven bekijken. Dat was best interessant. De volgende ochtend kregen we een stadsrondrit. Ik kwam toen bij een zeer mooi onderhouden tempel, de Lakshmi tempel. Deze staat bekend om o.a. zijn swastika's. Vervolgens gingen we naar de Raj Gat, de plaats waar Mahatma Gandhi is  gecremeerd. Daar waren twee mannen bezig met een ceremonie. ze liepen om het graf heen, een trommelde en ze zongen beiden een mantra. Toch leuk om te zien. Daarna gingen we naar India Gate. Daar kreeg ik de opmerking te horen van vier pubertjes dat ze graag met mij op de foto wilden. Ik vertrouwde het al meteen niet, maar voordat ik wist stonden ze aan beide kanten naast mij en voelde ik dat een van die knulletjes zijn hand op mijn kont legde. Natuurlijk de kant waar mijn portemonne in mijn broekzak zat. Ik sprong dus achteruit en zei dat ze van me af moesten blijven. Bovendien maakte ik een foto van hen. Ze lachten daarop schaapachtig. Tja, dieven heb je overal, maar vooral in zo'n arm land. Toch kan ik dit soort ervaringen missen als kiespijn. De volgende ochtend zouden we per trein naar Jaipur reizen. Daarover een volgende keer.

Geen opmerkingen: