vrijdag, juni 22, 2007

Slijk-Ewijk

Afgelopen week kreeg ik mooie verhalen te horen over geweldig goed zicht bij Slijk Ewijk. Dus ben ik daar maar eens met een vriend gaan duiken. Toen we afzakten was al gauw duidelijk dat we niet de beloofde 10 m zicht zouden krijgen. Hier en daar hingen mistflarden. Desondanks was het zicht toch maximaal 5 m. Dus niet slecht voor Nederlandse begrippen. Na enige minuten kregen we de eerste snoekbaars in het vizier. Die was behoorlijk nerveus en gedroeg zich dreigend. Kort daarna zagen we nummer twee. Die lag rustig op zijn plekje en stond toe dat we hem rustig bekeken. Het zicht was goed genoeg voor een overzicht over de muur en de begroeiing. Na zo'n 28 minuten kwamen we in de buurt van het stuk waar het minder interessant wordt, dus maar weer gekeerd. Op de terugweg zagen we eerst de makke en vervolgende de agressieve snoekbaars. Dat beest begon op een gegeven moment flink te dreigen. Hij opende zijn bekkie en kwam onze kant uit. Mijn buddy was dichterbij. De snoekbaars twijfelde eerst of hij naar mij of naar mijn buddy zou gaan. Die hoger hangende duiker die dichterbij was vond hij blijkbaar toch iets dreigender. Dus leek hij op mijn buddy af te gaan. Toen besloten we maar door te duiken en werd de snoekbaars weer rustig. Misschien heeft ze eieren die ze bewaakt. Kort daarna kwamen we nog een snoek en, bijna bij de uitgang, een zeelt. Die zeelt bleef redelijk rustig in de buurt. Jammer dat de batterijen van mijn camera leeg waren. Ik had daar mooie foto's van kunnen maken. Volgende keer beter. Misschien morgen of zondag???

Geen opmerkingen: